Teatrul ca fereastră emoțională – Gabriel Coveșeanu: ,,Copiii care vin la teatru de mici sunt mult mai sociabili, au încredere în ei și se dezvoltă armonios, într-un mediu sigur”
În lumea captivantă a teatrului, Gabriel Coveșeanu nu doar interpretează roluri pe scenă, ci și împărtășește pasiunea pentru educația emoțională a copiilor prin artă. Într-un interviu exclusiv, am explorat cum teatrul devine un catalizator esențial în dezvoltarea personală a celor mici. Cove, așa cum este cunoscut publicului larg de la TV, dezvăluie cum poveștile și spectacolele contribuie la formarea unei baze solide pentru înțelegerea și gestionarea emoțiilor. Teatrul are rolul său foarte însemnat în educație. În ce măsură poate ajuta
Valeria Stoian despre teatru ca teren de joacă al educației: povești, emoții și dezvoltare armonioasă
Valeria Stoian, actriță dedicată și susținătoare a educației prin teatru, ne dezvăluie cum lumea magică a scenelor devine un teren de joacă esențial pentru dezvoltarea copiilor. Într-un interviu exclusiv, ne-a ȋmpărtășit perspectiva sa asupra modului în care teatrul poate completa educația formală, aducând noțiuni într-o formă ludică și stimulând dezvoltarea vocabularului, culturii generale și gândirii critice. Valeria Stoian susține că micuții, prin interacțiunea cu spectacolele, își pot dezvolta mijloacele de expresie artistică și își pot exprima trăirile și emoțiile profunde.
Ghidul alimentației corecte și combaterea obezității infantile, cu dr. Teodor Blănaru
Într-o lume în care obiceiurile alimentare nesănătoase par să se împletescă cu ritmul alert al vieții moderne, este crucial să aducem în prim-plan perspectiva unui expert în domeniul sănătății. Dr. Teodor Blănaru, medic specialist în Chirurgie Generală și Chirurgia Obezității, ne dezvăluie secretele unei alimentații sănătoase pentru copii și impactul acesteia pe termen lung. Din experiența dumneavoastră, care sunt obiceiurile nocive ale copiilor, din punct de vedere alimentar? Fast food, dulciuri? În primul rând comportamentele alimentare se învață în familie.
Drumul către o viață sănătoasă ȋncepe cu activitățile sportive
Serialele, aplicațiile digitale și jocurile online au devenit o normă pentru copii și adolescenți, care petrec tot mai puțin timp ȋn lumea offline. Gabriela Zârnoveanu, jucătoare profesionistă și antrenoare de tenis, aduce în prim-plan lumea fascinantă a sportului și a dezvoltării armonioase a copiilor prin tenis și nu numai. Gabriela împărtășește perspectivele sale asupra îndrumării copiilor către sport și provocările care însoțesc această călătorie. Gabriela este jucătoare profesionistă de tenis și antrenoare. În paralel cu antrenamentele personale și participările la
Teatrul pentru copii: O cale captivantă spre dezvoltarea celor mici
În lumea spectacolelor de teatru pentru copii, actorul Ciprian Niculae de la Teatrul Ion Creangă din București aduce lumină și viață pe scenă. Cu o carieră dedicată celor mici, el ne dezvăluie cum teatrul poate fi o unealtă puternică în educația și dezvoltarea copiilor, oferindu-le oportunitatea de a explora, de a învăța și de a visa. În acest interviu captivant, Ciprian Niculae ne împărtășește experiența și viziunea sa asupra teatrului pentru copii și a rolului esențial pe care-l joacă în
Lumea fascinantă a teatrului și efectele asupra copiilor, prin ochii actriței Carmen Palcu
În lumea captivantă a teatrului, povestea fiecărui actor începe cu o pasiune care își face simțită prezența încă din copilărie. Carmen Palcu, o talentată actriță, împărtășește cu noi drumul ei către scenă, plin de amintiri din serile de teatru radiofonic și spectacole de familie. De la micile scenete desfășurate în orice colț al casei din Huși, până la a descoperi numele a ceea ce îi plăcea cel mai mult să facă: actorie. În acest interviu, Carmen ne dezvăluie perspectivele ei
Interviu Lorena Diaconescu, psihoterapeut
Pe lângă educația de acasă și cea din instituțiile de învățământ, de ce metode educative/instrumente mai au nevoie copiii pentru o dezvoltare armonioasă? Educația non-formală joacă și ea un rol important în dezvoltarea armonioasă a copiilor, iar teatrul este un veritabil instrument de dezvoltare personală. Chiar daca uneori pare că programul copiilor este foarte încărcat și poate deveni stresant, poate ar trebui totuși să revizuim structura activităților zilnice și să reconfigurăm programul în mod sănătos, alternând activitățile de timp liber
Proiect MAGIA CUVINTELOR
,,Te rog”, ,,Îmi pare rău”, ,,Mulțumesc” sunt printre cuvintele magice care au puterea de a ne schimba viața și relațiile. Impactul lor va fi cu atât mai mare, cu cât vom ști să le folosim încă de la vârste fragede. 400 de elevi din grădinițele și școlile primare din Sectorul 2 al Capitalei învață despre importanța acestor formule, în cadrul proiectului ,,Magia cuvintelor”, finanțat de Primăria de sector și implementat de Asociația pentru Educație și Sănătate Mens Sana. ,,La trei,
Educatie non-formala si dezvoltare armonioasa
Educația non-formală îmbracă astăzi forme diverse, oferind o paletă largă de activități, cursuri și acțiuni menite să îi ajute pe cei mici, dar și pe cei mari să își îmbogățească cunoștințele și să dezvolte noi abilitați. Toate acestea contribuie la starea de bine. Și în acest an, Asociația pentru Educație și Sănătate MENS SANA, cu sprijinul financiar al Centrului Cultural și de Tineret Ștefan Iordache, a susținut activități de dezvoltare personală și creativitate prin teatru dedicate copiilor din sectorul 5.
Beneficiile educației prin teatru
Educația prin teatru poate fi o soluție nouă de motivare a copiilor și de stârnire a interesului pentru ȋnvățare, pentru socializare ȋn mediul real și nu doar virtual, dar și o variantă foarte bună de a oferi diversitate ȋn procesul educațional. Astăzi, când răbdarea de a se concentra pe rezolvarea unei sarcini are un timp din ce ȋn ce mai scurt, teatrul este un exercițiu de antrenare a răbdării și de explorare a propriilor emoții, aceastea fiind condiții de bază
Educația prin teatru – o metodă de dezvoltare personală
EDUCAȚIE ÎN LUMINA REFLECTOARELOR este un proiect derulat de Asociația pentru Educație și Sănătate MENS SANA, finanțat de la bugetul local al Sectorului 5 prin Centrul Cultural și de Tineret “Ștefan Iordache”, prin care copiii învață prin teatru elemente de bază privind buna interacțiune cu semenii, evitarea bullyingului, întărirea comportamentelor pozitive și stârnirea interesului pentru învățare. Cele patru personaje din cadrul atelierului “Între prieteni” aduc bucurie și tratează cu umor situațiile obișnuite cu care copiii se confruntă în relaționarea lor
Cum pot fi prevenite bullyingul si alte pericole din mediul virtual?
Fenomenul de bullying a luat amploare in ultimii ani, atat online, cat si offline. Consecintele sale pot fi destul de serioase si se pot manifesta pe termen lung, si tocmai de aceea, este nevoie ca adultii sa ia atitudine si sa previna comportamentele agresive. Copiii, parintii si profesorii din sectorul 2 al Capitalei invata cum sa faca asta, in cadrul unui proiect implementat de Asociatia Mens Sana si sustinut de Primaria locala. Psihologul Lorena Diaconescu ne spune mai multe, atat
AI CARTE, AI PARTE
Din ce in ce mai multe persoane, copii si adulti, fac afirmatia ca la scoala se invata multe lucruri inutile si chiar ca unele materii nu au sens in programa scolara. Daca afirmatia este facuta de copii sau adolescenti, este clar ca in spatele cuvintelor sta posibila repulsie a elevului fata de o materie anume sau fata de temele pe care le are de facut dar, implicit, si fata de profesor uneori. Daca insa afirmatia este facuta de adulti, atunci
Cum ne pregatim pentru inceperea noului an scolar in contextul pandemiei
E drept, starea de incertitudine ne pune intr-o postura destul de incomoda si pe noi, adultii…pe noi, cei care avem sarcina de a-i pregati pe copii pentru o perioda despre care nu putem oferi detalii clare. Trebuie insa sa explicam pe intelesul copiilor tot ce trebuie sa stie privitor la noile reguli si, evident, care este ratiunea acestor schimbari dar si care ar putea fi consecintele faptelor lor. E bine de stiut ca e nevoie de predictibilitate pentru confortul psihoemotional
Ce și cât știm despre copilul născut în era digitală
Nativul digital sau copilul născut în era digitală vine cu nevoia pregnantă de comunicare emoțională și de atenție din partea părinților dar și cu permanenta nevoie de a fi ascultat și înțeles. În anii trecuți, în activitatea mea cu copiii am insistat pe ideea de acceptare a nevoii adultului de a știi ce se întâmplă cu copilul său și de a oferi protecție prin toate mijloacele de care acesta este capabil. În urma unor explicații logice, într-o manieră acceptabilă și
CINE VREAU SA FIU EU
In timpul atelierelor de creativitate si dezvoltare personala, am remarcat un interes deosebit al copiilor si adolescentilor pentru anumite exercitii de autocunoastere. Asa cum stim, procesul de dezvoltare personala incepe cu autocunoasterea iar copiii si adolescentii au nevoie sa se descopere, sa afle cine sunt si , abia apoi sa stie cum vor sa se construiasca pe ei insisi pentru viata de adult. Si in acest an, multi dintre copiii de gimnaziu pareau sa fie deja preocupati de alegerea pe
ORGANIZAREA TIMPULUI
Ce facem cu resursa noastră cea mai de preț – timpul – azi, când școala online sau școala după un scenariu alternativ, ne împiedică să ne facem planuri foarte clare? Păi nu avem decât să facem o listă cu activitățile noastre zilnice pe care le vom împărți în două categorii: constante și incerte. În prima categorie, vor intra clar orele de masă (preferabil în familie), orele de studiu (indiferent dacă la școală sau în mediul online), orele alocate pentru teme
PARINTII VOR SA STIE
Pe parcursul unor ani de lucru cu copii, adolescenti si parinti, am remarcat o serie de curiozitati si de interese manifestate atat in randul copiilor cat si in cel al adultilor. Ce am observat in mod deosebit in timpul activitatilor online desfasurate in perioada pandemiei, a fost repretitivitatea unei intrebari adresate de parinti: “Ce nemultumiri au copiii nostri fata de noi?” Si din nou ajung la constiinta faptului ca e o nevoie reala de a intelege cum functioneaza aceasta relatie,
Plăcerea de a învăța
Plăcerea de a învăța – iată o expresie extrem de diferit percepută atât la nivel individual cât și la nivelul segmentelor de vârstă. Pentru adulți, a-i face pe cei mici să își dorească să studieze reprezintă un deziderat aproape de neatins în timp ce pentru ei înșiși apare fie mulțumirea de a fi făcut-o la timp și în mod temeinic, fie apare regretul de a nu fi acordat atenție acestui aspect considerat poate neimportant pentru unii. Azi, din experiențele trăite
Procesul de adaptare la scoala online
Asa cum au putut remarca atat copiii cat si parintii, adaptarea la scoala online sau la noile conditii de telemunca au reprezentat un proces indelung si anevoios. Numai faptul de a sta multe ore in spatiul personal pe care l-am invadat cu energii ce tin de profesia noastra sau de sarcinile de scoala ale copilor inseamna o schimbare destul de apasatoare dar la aceasta se adauga un soi de confuzie intre sarcinile de scoala si cele de timp liber, iar