CUM SA CRESTEM OAMENI DE SUCCES | Mens Sana

CUM SA CRESTEM OAMENI DE SUCCES

Atelierele se desfășoară online în perioada septembrie – noiembrie 2020.

Pentru orice întrebare nu ezitați să ne contactați la adresa de mail: office@mens-sana.ro

ATELIERE
adresate copiilor și adolescenților
  1. Stima de sine – premisă a obținerii succesului
  2. Igiena studiului (cum să învățăm eficient /metode de învățare adaptate la nevoile actuale)
  3. Rolul sportului în dezvoltarea armonioasă
  4. Tehnologia – un prieten de nădejde
  5. Alimentația sănătoasă și rolul ei în sănătatea fizică și mentală
  6. Cum și de ce să ne stabilim obiective pentru viitor
ATELIERE
adresate părinților și cadrelor didactice
  1. Generația digitală – diferențe de dezvoltare și funcționalitate
  2. Autoritatea și stabilirea granițelor în educarea copilului
  3. Cum echilibrăm diferențele dintre generații
  4. Comportamentul alimentar – un indicator al stării psiho-emotionale
  5. Activitățile educative online – avantaje și dezavantaje
  6. Metode eficiente de relaționare cu copiii și adolescenții

7. Ce înseamnă succesul azi

Programul de activitati

Intervalul: 2-15 noiembrie 2020

Nr. de grupe: 18

Intervalul: 23-29 noiembrie 2020

Nr. de grupe: 6

Intervalul: 16-20 noiembrie 2020

Nr. de grupe: 6

Intervalul:19-23 octombrie 2020

Nr. de grupe: 9

Intervalul:26-30 octombrie 2020

Nr. de grupe: 9

Intervalul: 26-30 octombrie 2020

Nr. de grupe: 3

Consiliere Online

Ai nevoie de consiliere online? Completeaza cat mai detaliat formularul de mai jos si unul dintre consilierii nostri te va contacta sau iti va raspunde pe email la intrebarea ta.

Teme de interes din activitatea de consiliere online – Intrebari si raspunsuri​

R: In colectivul de elevi, fiecare se manifesta in functie de rolul pe care simte ca il are si conform nivelului stimei de sine. Astfel, intretinerea motivatiei poate fi influentata de intreg grupul de prieteni si colegi, de familie si de catre cadrele didactice. Identificand o aptitudine sau un talent al copilului, oferind feedback pozitiv, putem ajuta copilul sa se simta apreciat si sa isi identifice rolul in cadrul grupului. Acesta poate constitui un factor ce poate ajuta la cresterea stimei de sine si a motivatiei pentru consolidarea rolului sau.

R: Feedbackul pozitiv este, cu siguranta, o metoda de impulsionare a elevilor daca tinem seama de stimularea prin recompensa vs pedeapsa. Feedbackul pozitiv insa, trebuie sa fie meritat sa nu fie exagerat in sensul de a aprecia excesiv un lucru minor sau de o prea mica importanta. De fapt, oferirea de feedback trebuie sa poarte cu ea un mesaj, o lectie. Copilul va intelege astfel ca eforturile sale sunt observate, ca prin faptele sale isi consolideaza rolul in grup si obtine atentia si aprecierea celor din jur.   Chiar si atunci cand feedbackul este sub forma unei critici trebuie sa vina la pachet cu intelegerea problemei, a emotiilor care insotesc rezultatul si cu construirea de scenarii alternative, dezirabile pentru viitor.

R: Din punct de vedere vizual, zona pe care ne focusam atentia este mai ingusta iar comunicarea se reduce la forma comunicarii verbale, pierzand detalii importante din comunicarea nonverbala si paraverbala. Astfel, un timp similar de studiu presupune o mai mare concentrare si o mai mare uzura. De asemenea, lipsa diversitatii sarcinilor pe parcursul a 5-6 ore in care se deruleaza scoala oline, presupune oboseala psihica si scaderea rapida a puterii de concentrare. Daca in timpul orelor de curs suntem cu ochii pe ecranul laptopului, ideal ar fi ca in pauze sa alegem sa ne miscam, sa ne uitam pe fereastra sau sa alegem orice altceva decat a petrece timpul alocat pauzei pe telefonul mobil (instagram, youtube, facebook, tik tok etc). Desi pare un timp de relaxare in pauza, nu este altceva decat o sarcina similara, cu acelasi tip de concentrare.

R: Dezvoltarea personala poate fi privita din doua perspective: psihologic si general. In sensul general, orice obiect de studiu, orice tip de curs (scolar sau extrascolar) indiferent de domeniu reprezinta o forma de dezvoltare personala. Tot ceea ce invatam la scoala si in afara scolii ne modeleaza, ne educa, ne dezvolta. In sensul psihologic, a face dezvoltare personala cu un psiholog presupune parcurgerea unui proces de autocunoastere si identificarea, explorarea si dezvoltarea unor resurse personale pe care uneori nici nu stim ca le avem.

R: Este foarte important cum ne raportam la sarcina de lucru, de exemplu: “Pana maine am de facut 15 probleme” sau “Pentru maine am de facut 15 probleme”? Observam diferenta de exprimare: PANA maine sau PENTRU maine. Prima varianta presupune ca tot timpul meu trebuie dedicat acelei sarcini iar cea de-a doua varianta poate face loc altei intrebari: “Si ce altceva mai am de facut azi?” Asadar recomandarea mea ferma este sa invatam cu totii sa ne facem program zilnic care sa includa atat orele dedicate temelor pentru acasa cat si activitatile de timp liber. Astfel, daca am o perspectiva clara si o limita de timp, voi stii mai bine cum sa construiesc strategia de rezolvare a sarcinii iar focusul pe teme nu va mai fi atat de frecvent comutat pe alte lucruri din dorinta de a evada din situatia aparent chinuitoare/plictisitoare/enervanta de a face teme.

R: In primul rand, o noua ordine vine cu noi reguli. Mai exact, asa cum stabilim reguli la clasa (gen: ajungem la clasa cand se suna, ridicam mana daca vrem sa raspundem, vorbim pe rand, nu injuram, avem pe banca un caiet si instrumente de scris etc) tot asa trebuie s aavem un set de reguli bine trasate si bine cunoscute de catre toata lumea (gen: la ora fixata avem pe birou tot ce e necesar pentru ora, tinem microfoanele inchise cat timp nu luam cuvantul, tinem camera pornita ca dovada a prezentei noastre la ora, semnalam atunci cand vrem sa vorbim sau sa intrebam ceva, folosim chat-ul in conditiile in care ne dorim sa aducem in atentie o problema care priveste intreaga clasa etc).

De asemenea, nu pentru a judeca sau critica preferinta unui copil de a tine camera inchisa in timpul orei ci pentru a-I reaminti o regula a bunului simt si a respectului care trebuie sa fie reciproc, ii vom explica faptul ca atunci cand cineva vorbeste, nu e normal ca interlocutorul sa stea cu spatele. A tine camera inchisa in timp ce cineva ti se adreseaza, este ca si cum ai sta cu spatele la acea persoana. In explicatiile pe care le-am avut cu copiii, desigur, folosind explicatii si exemple pline de umor, am reusit sa fac bine inteleasa si acceptata aceasta regula care trebuie respectata. De altfel, am multumit celor doua cadre didactice care mi-au semnalat aceasta schimbare imediata de atitudine in randul copiilor dupa participarea la atelierul de dezvoltare personala.

R: As zice ca e chiar indicat sa il lasam pe copil sa viseze si sa isi doreasca sa faca lucruri interesante. In perioada preadolescentei, ei inca experimenteaza, se descopera pe ei insisi, exploreaza lumea si incearca sa isi descopere aptitudini, interese.

Daca este doar pasiunea de moment pe care copilul o manifesta (pentru actorie, pictura, dans…orice) el va stii la un moment dat ca simte sa schimbe ceva, ca apar alte placeri, alte tentatii, isi descopera alte pasiuni. Mai mult decat atat, orice interes manifestat de copil pentru orice forma de arta si pentru orice hobby care il ajuta sa se dezvolte frumos, reprezinta un beneficiu pentru evolutia lui, chiar daca alegerea sa de viitor va fi foarte diferita de pasiunile sale din copilarie.

Important este sa il incurajam daca ii place sa faca ceva sau sa studieze un anumit domeniu, sa il ghidam in a descoperi si alte lucruri interesante, astfel incat, sa poata intelege ca poate face alegeri in cunostinta de cauza si mai ales dupa ce a explorat cat mai multe zone de interes.