Interviu Lect.univ.dr. Cristina Ghiță – colaborator al Asociatiei pentru Educatie si Sanatate MENS SANA | Mens Sana

Interviu Lect.univ.dr. Cristina Ghiță – colaborator al Asociatiei pentru Educatie si Sanatate MENS SANA

1. Care sunt cele mai importante efecte ale școlii online asupra elevilor?
Chiar dacă online-ul a ajuns să domine contextul educațional astfel încât majoritatea mesajelor pe care profesorii le transmit elevilor cu ajutorul dispozitivelor digitale, acest lucru nu ar trebuie să înlocuiască relația directă de comunicare cadru didactic-elev. Cele mai important aspecte care lipseste atunci cand ne gandim la relatia educationala in context online tine de contactul direct, de relatia umana directa, de zambetul sincer si de empatia pe care o simti atunci cand esti langa elev.Conexiunea personală cu un profesor care a insuflat pasiune și inspirație asupra temei pe care o predă, o stare de bună dispoziție, un sens al vitalității determina  incredere si entuziasm, dorinta de a pasi spre treptele unei educații si a unei formari personale calitativa.
2. In ce mod s-ar putea schimba comportamentul copiilor că urmare a izolării impuse de pandemie? Își vor pierde abilitățile de comunicare?
Contextul actual reprezintă o provocare imensa pentru dezvoltarea competentelor sociale ale elevilor, cunoscute și sub numele de abilități interpersonale și atribute personale pe care le deține o persoană. Aceste competente sociale, cum ar fi: comunicarea,amabilitatea, flexibilitatea, integritatea, responsabilitatea și munca in echipa, se afla in acest moment al școlii online in primejdie, de aceea este foarte important sa colaboram ( profesor- părinte) pentru a ne asigura ca elevul nu este expus riscului de a nu mai comunica eficient, și chiar putem sa ne gândim la efectele pe care aceasta perioada le are asupra formarii adultului de mâine!
3. Puteți oferi 2-3 exemple de măsuri/soluții prin care părinții își pot susține copiii pt a traversa mai ușor aceasta perioadă dificilă?
Contextul actual ne prezintă tot mai des ,,bubele” sistemului de invatamant, elemente lipsa sau mecanisme disfuncționale in școală. Cred in continuare si in existența aspectelor pozitive, putin vizibile pe care le putem evidenția in acest context….cum putem face asta??? Una dintre soluții sta in puterea fiecăruia dintre noi, fiecare părinte este necesar sa arate încredere in potențialul propriului copil. sa creada in copil și sa îl încurajeze   prin implicarea, motivarea personală in viitorul acestuia. Copiii au nevoie de încurajare, da, dar de încurajare reală.. Nu vrei să creezi un mediu în care nu există prețuire și recunoaștere; vrei să creezi unul în care laudele pe care tu le oferi sunt valoroase pentru că tu le utilizezi judicios. Comunica direct, sincer și real cu copilul tău, găsește activități comune prin care sa stimulați socializarea, colaborarea și lucrul in echipa!