Teatrul ca fereastră emoțională – Gabriel Coveșeanu: ,,Copiii care vin la teatru de mici sunt mult mai sociabili, au încredere în ei și se dezvoltă armonios, într-un mediu sigur” | Mens Sana

Teatrul ca fereastră emoțională – Gabriel Coveșeanu: ,,Copiii care vin la teatru de mici sunt mult mai sociabili, au încredere în ei și se dezvoltă armonios, într-un mediu sigur”

În lumea captivantă a teatrului, Gabriel Coveșeanu nu doar interpretează roluri pe scenă, ci și împărtășește pasiunea pentru educația emoțională a copiilor prin artă. Într-un interviu exclusiv, am explorat cum teatrul devine un catalizator esențial în dezvoltarea personală a celor mici. Cove, așa cum este cunoscut publicului larg de la TV, dezvăluie cum poveștile și spectacolele contribuie la formarea unei baze solide pentru înțelegerea și gestionarea emoțiilor.

Teatrul are rolul său foarte însemnat în educație. În ce măsură poate ajuta teatrul în educația emoțională a copiilor?

Consider că teatrul este cel mai bun instrument prin intermediul căruia putem modela personalitatea copiilor. Inteligența emoțională se dezvoltă încă de la vârste fragede, iar rolul teatrului este să educe copiii, să îi ajute să își înțeleagă, exteriorizeze și controleze emoțiile. Poveștile transpuse în spectacolele pentru copii sunt întregi universuri, iar scopul acestora este de a-i face pe copii să se simtă în siguranță, astfel încât ei să își exprime emoțiile și nu să le reprime.

Ați susținut ateliere de storytelling ȋn cadrul proiectului ,,Cufărul cu emoții”, implementat de Asociația pentru Educație și Sănătate Mens Sana. Cum au reacționat elevii la poveștile pe care le-ați prezentat?

Copiii au fost foarte receptivi și implicați în cadrul atelierelor de storytelling pe care le-am susținut în cadrul proiectului “Cufărul cu emoții”. M-am bucurat să văd reacțiile copiilor și să mă încarc cu energia lor. Copiii au participat activ în cadrul atelierelor, au interpretat roluri și au creat propriile lor povești.

Înțeleg copiii mai ușor noțiuni complexe, precum iubirea, răzbunarea sau empatia dacă le sunt prezentate prin intermediul poveștilor?

Cu siguranță. Copiii se identifică cu personajele din povești, empatizează cu stările acestora și, astfel, pot să își înțeleagă reacțiile și să identifice soluții pentru rezolvarea anumitor situații. Emoțiile fiind expuse, descompuse, normalizate de către personaje, ajută la o mai bună înțelegere, de către copii, a diferitelor comportamente.

Psihologul Lorena Diaconescu, președinte al Asociației pt Educație și Sănătate Mens Sana afirma ca „teatrul este un veritabil instrument de dezvoltare personală atât pentru copii, cât și pentru adulți”. Care considerați că este segmentul de vârstă pentru a începe un astfel de parcurs de dezvoltare personală prin teatru?

Teatrul este un instrument extraordinar pe care îl avem la dispoziție pentru dezvoltarea emoțională atât a copiilor, cât și a adulților. Consider că, începând cu vârsta de șase luni, putem să aducem copiii la teatru, pentru a se adapta lumii magice a spectacolului. Cu cât aducem copiii mai devreme la teatru, cu atât acestora le va fi mai ușor să înțeleagă emoțiile, să le recunoască și să le gestioneze. Copiii care vin la teatru de mici sunt mult mai sociabili, au încredere în ei și se dezvoltă armonios, într-un mediu sigur.